WARNING - GreenDaySpamAlert - for nerds ONLY.

 
Överlycklig tjej efter Green day konsert med nyinköpt band/turné-tröjja och Green Day text över hela kroppen, haha.

Green Day igårkväll var sjukt bra! Har tyvärr inga bilder eftersom jag inte hade någon kamera att ta med.. Den jag brukar använda är ingen bra kamera att ha på konsert - den skulle gått sönder direkt, och den andra funkade inte såå.. Ja. Det sög. Tänkte fråga Mandus om jag kanske - pretty please with cherrys on top - kunde få lnågra av hennes bilder sen. C:

Det bästa med konserten(typ allt? ;P) - Att vi stog 3 - 5 meter från scen! Man blev ju knuffad lite fram och tillbaka, haha. (I slutet slog Amanda till någon hyper-kille i gul tröjja som moshat sig fram och tillbaka hela konserten.. Han försvann iaf ganska snabbt efter det - nice (Y) ) Det går inte att förklara hur coolt det är att se ett band, som man gillar så mycket, stå 3 m ifrån en när man tidigare bara sett dom i tidningar, tv, bilder etc.. Något man måste uppleva helt enkelt! :D Musiken var grym, basen kändes i hela kroppen (älskar när den gör det!) och det var med jämna mellanrum folk som fick komma upp på scenen.. typ sjunga och göra stage dive. :D En klle som fick komma upp på scen sprang direkt fram till Billie Joe och kysste honom, det var nog en utav de roligaste sakerna iaf, hahah. ;D I slutet så stog Billie Joe ensam på scen och gjorde några låtar akustiskt, det var så fint! Började nästan gråta när han sjöng Wake me up when september ends, haha. Alla stog stilla (halelujah AMEN) och sjöng med i låtarna, det var så stilla helt plötsligt.. Och det blev en otrolig stämning!  Men den bästa låten var King for a day - det var nog det roligaste framträdandet iaf. Tré Cool i stor vit hatt, stora svarta glasögon med strass och en röd spets bh - kan det bli bättre? ;D hahah


Det sämsta med konserten - Fastän jag o Mandus kom dit bara 2 timmar innan insläppet kl 5, så fick man ändå vänta i mer än en timma till det första förbandet skulle spela - som sög btw.. J- någonting hette dom, aja - och efter det tog det ca 40 min innan Joan Jett and the Blackhearts - det andra förbandet, som var ganska bra..mami o daddi blev helt till sig när jag sa att dom va förband, haha, några gamlingar :D - och en lååång stund efter det, närmare halv tio tror jag, så kom Green Day ut på scenen. Aja, det var iaf värt väntan! En annan otroligt irriterande sak var alla långa killar som absolut skulle mosha, antingen för att ta sig fram eller bara på stället för att dom tyckte det va...kul? I dunno. Och jag ville ju inte komma mycket längre bak så jag knuffades tillbaka och förbi sånna jobbiga personer. Några gånger fick Mandus dra tillbaka mig i kragen (bokstavligt) eller i armen för att jag omedvetet skulle bli totalmosad mellan 4 st 2m långa killar och hamna 10 m irfån Mandus, haha.. Det är ju bra att försöka hålla ihop! Iaf, så nu har jag blåmärken över hela kroppen, igårkväll hade jag otroligt ont vid nyckelbenet, fick en armbåge där lr ngt (man ser på bilden att jag är lite röd, haha) och ont i halsen efter allt skrikande - men är man inte det minsta hes efter en konsert, då har man gjort något fel asso!


Nuskajagsovaeftersomjagbarasovit12timmarsammmanlagtdennahelgenochdetskagörasenmassasakerdennaveckan..
HAJDO.<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0