GODMORGON


Wöö, 'morrn.
Vaknade för en kvart sen kanske.. Och är fortfarande fruktansvärt trött! Egentligen så vaknade jag kl 8 av att våran österrikiska granne redan gått igång med sina käraste ägodelar - motorsågen, hammaren och cementblandaren.
Jippi.  
Bernt, som gubben heter, är helt fixerad vid att bygga om sitt hus, fastän ngt inte är sönder eller egentligen behöver byggas om. Så nästan varje helg vaknar man av att han bygger om sin balkong IGEN, eller monterar fast ännu en svart trä-fågel på taket. Om man har tur så kan man också få höra hans lätt överenergiska (och vad jag tror, rabies-smittade) pudel som skäller på ngn stackars granne ute på morgonpromenad.
Funderade på att lägga ut en bild på hans hus, men jag är rädd för att om han ser mig så kanske han missuppfattar och tror att jag tar kort på det för att det är så fint.. Och så blir han så smickrad att han bygger lite till.

Hm, nej.

Iaf, så lyckades jag somna om lite, tills mamma väckte mig kl 9 och påminde mig om att det är pappas födelsedag idag.
Jaha, juste.
GRATTIS PAPPA!
Och så fixade vi frukost på sängeeen o pakeeeet o så sjöng viii...  Och sen så sa jag godnatt och gick och självdog i min säng.
...
Skönt att det är lov iaf!? :D

Var hos Ulrika, Willem & Edvin igår på middag igår. Asså, Edvin är deras treåriga son. Som nog är den sötaste treåringen jag någonsin träffat. Hade velat ta kort på när han satt och spela piano med mig i jeans, skjorta, hängslen och en röd rosett i halsen. Men såklart så hade mammi tagit med en kamera utan batterier. *applådera*
Aja. Tror iaf att jag fixat lite framtida barnvaktsjobb, haha. Ulrika blev helt till sig när hon såg att jag satt o byggde lego med Edvin som gav mig en puss på kinden lite då o då när han tyckte att jag hittat en bra legobit.


En bild från när Ulrika o Edvin var hemma hos oss för några veckor sen.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0