Dag 20 – Hur viktigt du tycker att utbildning är.

Jaaaooooo, jag tycker att det är viktigt. Men jag förstår inte riktigt varför så många stressar upp sig över det. Som t.ex. nu när man skulle välja gymnasium.. Man måste ju inte välja en jättesvår linje med en massa plugg bara för att man ska kunna välja vad som helst sedan, inte för att man vill gå själva linjen. Jag tycker det är viktigare att välja något man tycker om, det är ju endå något du ska göra i tre år? Om du valt typ frisör lr ngt på gymnasiet, tar studenten, och sedan kommer på att du faktiskt vill göra något annat så kan du ju plugga de ämnena som behövs för det i efterhand.

Det är iaf så jag tänker. Jag går musik nu för det är något jag älskar och jag ville inte välja samhäll eller natur bara för att det är "bättre". Jag ska endå inte bli doktor eller advokat liksom, hehe. Sedan när jag gått ut så är jag ganska säker på att jag vill satsa på musiken, men om jag hellre vill göra något annat så fixar de la sig. Orkar inte stressa över det nu. Onödigt.


gammal bild ny redigering

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0