Tisdag.

Hellooo...

Denna dagen sög, totalt. Det enda som gjorde den gladare var nog min älskade chai-latte, haha.<3
Otrologt seg skoldag, brukar faktiskt tycka att tisdagar är ganska roliga menmen. Sen så tvingade jag migsjälv iväg till konsten med Anna där vi tydligen skulle måla realistiska djur. Så jag satt och målade av något som tydligen räknades som ett realistiskt djur i två timmar.
En plastgris.
Jippi, mitt hjärta sprängs av lycka. (Carro goes pessemist, javet.) Egentligen så ritade jag la bara i en timma eftersom jag i princip satt o sov andra timman. När läraren frågade varför svarade jag att jag inte mådde bra och hade ont i huvudet. "Ojj, håller du på att bli sjuk?" "Ja, kanske det." Eller så har jag bara sovit i 6 timmar och precis glott på en gris i 60 minuter. Wiie.

I väntan på skjuts hem så hörde man enbart hysteriska skratt från Annax2 och ngn bög-låt (Nej, jag har inget emot bögar, den handlade faktiskt bokstavligt talat om bögar) som mest innehöll meningen "Beeeend oveeer.". Hm, okej.?

Så när vi skjutsat hem Anna så kom jag o pappa in på ämnet frisör (gissa varför? 8]) och vad jag ville bli "när jag blir stor". När jag sa att jag faktiskt kanske skulle vilja bli frisör och att det verkar jättekul (precis efter att pappa sagt att han kmr stödja mig i vilket val jag än tar, hrm.) så får man till svar "Frisör!? Usch, nej. Dålig lön, dåliga arbetstider, dålig arbetsmiljö. Detta kan jag faktskt inte stödja dig i. Jag vet att du är smartare än så gumman." Och att jag borde ha högre, bättre mål och jobba upp mina betyg.. För Emmis vill ju bli geolog (!?).
Jaha, då förstår jag. Om Emmis vill bli geolog, så får inte jag bli frisör, helt logiskt. Åh, och så tycker han att jag inte har tillräckligt höga betyg.
Jag gör så gott jag kaaaaaaaan.

Fuck.

Allt som verkar roligt får man ju dåligt betalt för. Frisör, stylist, artist (välldigt svårt att slå igenom) , konstlärare (ja, jag tror att det skulle vara kul.), fotograf (kan man ju faktiskt få lite för.. ibland)..

Längtar så tills det blit lite varmare och fint väder.. Mycket lättare att hålla humöret uppe då!
(Utan att knapra i sig mörk choklad och dricka Vitamin well-grejjs, hehe (a))



Lite bilder från i lördags när jag gick hem från bussen.. :)


Vitsippor!<3



Och detta var det man kom hem till, en översocial hyperaktiv jordätande (före detta?) vit fluffbol, lilla -hrm- Elisa. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0