regn regn regn

Sitter uppkurad i soffan med en kopp te och försöker lära mig Thinking of you av Katy Perry på gitarr, vilket var lättare än jag trodde eftersom den har nästan exakt samma ackord som nevershoutnever - dare4distance som jag (typ) redan kan.
Obs, när jag säger "kan" menar jag att jag kan ta ackorden och att man (oftast, eheheheeeeeee) hör vilken låt det är, inte nödvändigtvis att det låter så bra. jag är inte bra på att spela gitarr, teheh.. Men jag vill lära mig och jag ska börja ta gitarrlektioner. Någon gång. Snart. Kanske.
Har valt kursen" brukspel och ackompanjemang - gitarr" i skolan nu, men funderar på att byta till piano om det går. Alla förutom jag har gått i gitarr i typ 4 år, ja känner mig lite underlägsen och hänger inte riktigt med haha, sämst.
Frågade innan jag valde kursen om man kunde välja det fastän man är nybörjare, och det kunde man absolut.. Men det var tydligen bara jag som tänkte så ehee. Någon sa att alla dom i pianogruppen är tyyyp nybörjare, så det låter brao. Vill lära mig piano också. Vi ska köpa ett nytt fient piano snart btw, wiiie. No more keyboard, jag hatar det. Död åt vårat keyboard från typ 1982. :))))

Jag gillar att sitta i soffan och dricka te medan regnet smattrar mot fönstren. Ha en massa värmeljus tända och lyssna på bra musik. Supermysigt. <3










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0