Dag 7 – Ditt stjärntecken och om du tycker att det passar din personlighet.



Stenbocken



Karaktär:

Stenbocken är ambitionens tecken och är känd för att lyckas åstakomma något.
En stenbock är allvarlig redan från födseln och kan utåt verka hård och kall. Den är konservativ, traditionell och tar allt i livet på djupaste allvar. Men den som känner personen väl vet att stenbocken är lojal och kärleksfull. Den är hjälpsam och bryr sig om andras väl och ve och har därför lätt att glömma sina egna behov.
Stenbocken är en god lyssnare med en mjuk och vänlig sida som inte alla upptäckt.
Familjekänslan är stark och personen kan gå genom eld och vatten för sin familj. Samtidigt kan en stenbock domdera och styra för det som passar dens syften.

Stenbocken är en person som står med båda fötterna stadigt på jorden. En realist som aldrig svävar ut i det blå utan håller sig till det konkreta. Bakom den reserverad fasaden finns en bestämt hållning och en hög moral.
Stenbocken vill inge ett propert och kontrollerat intryck och fäster allt för stor vikt vid vad som är passande respektive opassande. För att en stenbock ska släppa loss så krävs det att personen känner sig som på hemmaplan. Då visar den upp sin humoristiska sida och kan vara överraskande fräck och frigjord.

Stenbocken är en person som tänker långsiktigt och planerar och organiserar både i privatlivet och i arbetslivet.
Pliktkänslan och ambitionen leder oftast till segrande mål, men en överdriven tendens att oroa sig för en uppkommen situation kan ge personen lättare depressioner.

I hemlighet vill stenbocken bli beundrad, ompysslad och bortskämd.

Kärlek:

Stenbocken faller inte för första bästa, det tar tid för en Stenbock att bli kär.
Offentligt slösar den inte med ömhetsbetygelser utan visar sin kärlek med lojalitet och trohet.
För att vinna Stenbockens kärlek så måste man kunna lätta upp dens pessimism och depressioner med lite humor.

Vänner:

I början kan vara svårt att våga komma en Stenbock nära, men när man väl gjort det så är det svårt att hitta en mer lojal och trogen vän än stenbocken.

Den är sant godhjärtat och tvekar aldrig att ge åt behövande, vilsna och gamla.
Den har en stor förmåga att känna igen sig i andras behov och Stenbockens erfarenhet gör den effektiv och vis när det gäller att lösa andras problem.

En Stenbock har svårt att lära sig att lita på andra och om den blir sviken eller någon skvallrar om den så blir personen mycket arg och besviken. Stenbocken väntar sig att vännerna ska leva upp till dens höga krav och förväntningar.


Vad jag tycker:

Jao, för det mesta så stämmer det bra, lite för bra i vissa fall haha. Creepy. Det enda som jag reagerade på är "Stenbocken är en person som tänker långsiktigt och planerar och organiserar både i privatlivet och i arbetslivet." Eh, nej. Jag är jättedålig på att planera. Och att "tar allt i livet på djupaste allvar", det tycker jag inte att jag gör iaf.  Annars så tror jag att allt stämde in väldigt bra på mig, men det är lite svårt att avgöra själv. Vissa andra ser mig säkert på ett helt annat sätt vad jag själv gör.. Men så är det la alltid? heh c:


instagrambild

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0